Tänään piti käydä vähän tonkimassa noissa alkuviikolla alkaneissa alennusmyynneissä. Ja kyllä taas masensi Kun löysi jonkin kivan "rätin" sellasen missä hintakin kohillaan, ni eihän siinä tietty ollu mun kokoa. Voi että ns. otti kupoliin Ja taas kerran päätös elämäntapamuutoksesta tavoitteena ne sitku-vaatteet alkoi itämään... Huomenna varmaan täytyy vielä mennä vähän toisiin kauppoihi, masentumaan lisää... Ei vaan, josko huomenna löytäis jotain kivaa. Varsinkin kun sai äitiltä synttärilahjarahaa. Tottahan toki sitä pitää päästä törsäämään  

Osa siitä lahjarahasta menee mun ompelukonerahastoon. Taitaapi olla niin että kun tulee elokuu, meikäläinen marssii ompelukoneliikkeeseen ja sieltä pois sitten uuden (siis mulle uuden) koneen kanssa. Joskohan toi ompeleminenkin sitten maittaisi paremmin. Sen päätöksen kyllä tein, että jos en löydä valmiina mitään kivaa ni sitten tassuttelen kangaskauppaan. Sieltä ainakin löytää... Ainoo siinä vaan on että kun on näin lämmintä ni ei kauheesti nappaa ompeleminen.

KYHäilyjä olen väkerrelly. Isoäidinneliötyynynpäällistä olen virkannut. Neulottua liinaa olen myöskin työstänyt. Ja siinä sitä tuntuu olevankin työstämistä... "Eiku", "ääh", "mikä virhe tossa on tullu". Näitä kuulee, kun mä teen tota liinaa. Onneks noi virheet on korjattavissa, eikä niitä niin helposti huomaa  Eilen telkkua katellessa sain muutaman kerroksen neulottua villatakkiakin. Niin ja yks ilta tossa neuloin puikkokukkaroa. Nyt ois tavoitteena viikonlopun aikana saada EDES jotain valmiiks. Muksut kun on poissa ni ei ole noita ns. häiritseviä tekijöitä (eli kukaan ei huuda:"Äitiii!"). Tänään ois kyllä tarkoitus myös piirtää muutamat kaavat. Saas sitten nähdä kuinka suunnitelmat toteutuu.

Ai niin. Melkeen unohtu. Kyllä mä sieltä alennusmyynnistä sentään jotain ostin.

Anttilassa oli lankojen(kin) ale. Noista Minnoista aattelin tehdä muksuille sukat (kenties), vaikka poika ei kauheesti "harrasta" villasukkia. Mutta ompahan sitten ainakin kun/jos tarttee... Toi toinen on väriltään siis sellanen voisko sanoo että siniharmaa. Ja toi Fleur menee siihen pojan villapaitaan... Muitakin lankoja oli, mutta sitten iski ns. pihiys: jos mä vaikka löytäisin niitä vaatteita itelle. Huomenna jos menen kaupunkiin niin täytyy käydä sielläkin Anttilassa (tänään kävin yhdessä ostoskeskuksessa). Josko sieltä (taas) ostais lankoja. No, täytyyhän lankalaatikko pitää täytenä, nyt kun se KYH:in aikana tyhjenee