Syyn miksi joku voisi sanoa, että ompa jollain naama näkkärillä

Nymmä sen sitte hommasi, uuden, tai ainakin mulle uuden koneen ja siinä hää ny o  Merkki on sama ku vanhalla, mutta malli on eri. Ja hyvin toimii. Tuli eilen testattua. Nii ja tytärki testas.

Tällasen töhäsin. Oon joskus alkukesästä leikannu kappaleet. Apuna oon käyttäny vuoden 2004 Suuren Käsityölehden jossain kesänumerossa ollutta toppia. Se oli lyhkäsempi, siinä oli napit edessä ja kuminauha tossa n. vyötärön kohilla. Mä vähän sovelsin, jo leikkuu vaiheessa. Mitään muistikuvaa ei enää tietenkään ollu, että miten olin suunnitellu ton tehdä. Mutta tollanen tuli ja likalle kelpas. Pääntiessä on Framilon-nauhaa. Kysyin, että laitetaanko sitä tohon vähän vyötärön yläpuolelle, mutta kelpas ihan noin. Ja kyllä oli mukava ommella kun teki niin hyvää tikkiä. Nyt vaan heittämään vesilintua ton vanhan koneen kanssa... tai ainakin johonkin se hukkaamaan... Ajatusta jo on.

Totesin eilen, että kyllä tolla likalla on aikamoinen mielikuvitus. Tosta noin vaan tekee rotasta tai hiirestä vai mikä lie onkaan ni siilin. Oli jättäny mokoma mun nuppineulatyynyn ulos ja eilen ku sato... ihan maahan asti, ni tottakai se oli märkä. Sanoin, että täytyy ne neulat ottaa siitä pois ja antaa sen tyynyn kuivaa ihan rauhassa. No likka sitten haki oman pehmolelunsa, se on joku rotta tai hiiri tai vastaava. Sitten hän alko laittaa niitä neuloja sen selkään ja totes että siitä tulee siili. Mä sanoin, että eikö sitä satu. Hän oli kuulemma nukuttanu sen. Kysyin, että mitä hän sille anto ja vastaus oli, että jotain lääkettä. Oli kuulemma puuduttanu selänkin...

Ja tässä meijän rotasta siiliksi kaveri