Tai niin mä ainakin luulin. Mutku taas(kaan) ei menny niinku Strömsössä...

Mulla on kummallinen pää. Ns. tavallinen pipo ei toimi siinä. Nousee niskasta, sitku yrittää kiskoo pipoa korville niin se on myös silmillä. Mutta tuo siunattu Ravelry  Sieltä löysin oivan pipon mallin, jonka ajattelin, että vois sopii mun päähän. Ja nyt mulla on oma Capucine.

Kaksinkertaisella Seiska veikalla, tummanpunainen ja luonnonvalkonen, puikot 5,5 pyöröt. Mutta sitten se ei-menny-niinku -osio. Alotin luonnonvalkosella ja puikolla nro 4. 2o 2n -osion neulottuani totesin, että tästä tulee liian pieni, purkuun... Puikot nro 5,5 kehiin. Sitten kun olin jo hyvän matkaa kaventanut niin totesin, että ei, ei tääkään oo hyvä, liian pieni. Ja purkuun... Pähkäilin, että mitä teen. Onneks oli tota tummanpunasta ja sitä sitten luonnonvalkosen kaveriks ja johan tuli ihan ok (suom.huom. kehtaa siis pitää ihmisten ilmoilla).

Ehkä ois voinu olla hiukan isompi, mutta kyllä toi noinkin menee. Mietin kyllä hetken, että jos pingottais tota... No kokeillaan nyt noin.

Nyt mua on taas alkanut hmmm... minkäs sanan tähän lykkäis... pistelemään noi pistelyt  Mulla on tarvikkeet, tai ainakin melkein, likan ristipistotauluun. Ainoastaan kangas puuttuu. Sitä odotellessa alottelin tällasta.

Pitäs tulla likalle kirjanmerkki. Pikkasen meni taas pepulleen. Piti purkaa  Mutta äkkiäkös ne pistelee "takas".

Se on toi oikeen puoleinen kissa, minkä pistelen tohon kirjanmerkkiin. Kyllä mulla haaveissa on pistellä toi koko kissakööri, tauluks, sitku. Ohje on Suuri Käsityölehti 1/2004. Se vaan pännii, että miks noi ohjeet pitää olla värillisenä. Ei siinä muuten mitään mutku ton oik. puoleisen kissan väriruudut on väritykseltään niin hävyttömän lähellä toisiaan. Saa oikeen tosissaan katsoo, että mikä väri tulee mihinkin ruutuun. Ja voi kyllä olla että vähän menee väärin senkin takia... Mutta periks ei anneta

Onhan mulla haaveena muutenkin tehdä muutama iso työ. Mä oon joskus vuonna papu ja kaks tilannu sellasen Oma PC opas -ohjekorttisydeemin. Eli siinä tuli kerran kuussa sellasii ns. kortteja joissa on kaikenlaista mielenkiintoista tietoa tietokoneen käyttöön liittyen. Sitten siinä tuli mukana myös CD jossa oli myös kaikenlaista hyötyä ja huvia (ohjelmia). Yhdellä levyllä on sellanen ohjelma kuin Print'n'Stich. Sen ohjelman kanssa voi omasta valokuvasta tehdä ristipistomallin  WAU! Tota mä käytän ajattelin kun se tuli sillon joskus. Josko nyt... Kunhan saa printteriin mustetta... Pari valokuvaa mulla on jo ajatuksena pistelykuviksi. Niitä odotellessa "täytyy" noita lehdistä löytyviä tehdä.

Ai niin ja tuolla linkkiosiossa on linkki aivan ihanalle (ja haastavalle) ilmaisten ristipistomallien sivuille. Että jos haluaa ISON työn pistellä ni sielt saa ilmaseksi tulostaa mallin.