Pitäsköhän vähän useemmin kattoo, että mitä tuolta kirjahyllystä löytyy.

Oon saanu tän joskus vuosia sitten nyt jo edesmenneeltä kaverilta, joka oli joskus toiminut kirjakauppiaana. Nappasin sen käteeni kirjahyllystä ajatuksena, että mitähän tuokin kirja on sisäänsä kätkenyt. Tiesin toki, että siinä oli käsityöohjeita, mutta en oo varmaan koskaan tarkemmin selannu opusta.

On monipuolisesti kaikenlaista neulomisesta, virkkaamisesta ja muusta, kuten yllä olevasta sisällysluettelosta voi nähdä

Palmikoita, ohjeineen.

Pitsejä.

Reunapitsejä. Ja kuten tuosta vasemmasta reunasta voi nähdä niin on myös kuvallisia ohjeita.

Virkattuja pitsejä.

Erilaisia neliöitä. Juu-u näihin on siis kaikkiin ohjeet.

Puikkovirkkaukseta oikeen kuvallinen ohje. Että tällanen aarre mulla ollu hyllyssä.  Ja niin kun mä oon noista mun kässälehdistä ettiny mallineuleita. Oishan niitä tuoltakin voinu hakee. Nyt taitaa tulla käyttöön. Siellä oli myös ohjeet niin lapasiin kuin sukkiin, puseroihin, pipoihin yms. Kirja on kyllä vanha (vuosiluku oli 1982), mutta noita kuvioita voi soveltaa...

Näitäkin tullu taas jokunen tehtyä. Tai no kokoajanhan mulla on noi tossa työn alla. Teen sillon kun huvittaa ja on sellanen fiilis