Ja on sitten kierrätystä kerrakseen  KAIKKI tarvikkeet on vahoja. Ja mitä mä sitten tein.

Meillä oli olohuoneessa tyyny. Ihana, iso tyyny, ihanaa kangasta. Eurokankaasta sen joskus ostanut. Tulipa pikkuinen pupu taloon. Hänkin tykästy tyynyyn, tai ehkäpä vain sen kankaaseen.

Pupu kun oli sohvalla (oli siis vapaana päivisin, aina kun oltiin kotona) hän "vähän" maisteli tyynyä. Kuten kuvasta näkyy. Kesällä pupu muutti yläkertaan. Siis meijän asunnon yläkertaan, likan huoneeseen. Ja mä totesin nyt että toi tyyny, tai ainakin sen päällinen on jo aikansa elänyt. No joo, jos ihan rehellisiä ollaan, ei toi a-haa -elämys ihan nyt-just-tänään tullu, olen sitä jo pidempään pyöritellyt päässä

Vanhojen farkkujen lahkeista sai sopivan päällisen tyynyyn. Mä sillon kun likalle tein sen farkut niin pilkoin kaikki mun vanhat farkut. Niitä oli muutama. Nyt muutamien lahkeeet pääsi tyynyyn. Tässä on toiselta puolelta.

Ja tässä toiselta. Silloin kun pilkoin noita farkkuja niin jätin ton lahkeen ulkoreunan sauman kiinni: helpotti HUOMATTAVASTI ompelemista  Oli puolet vähemmän saumoja ommeltavaksi. Ompelujärjestys oli seuraava: ensin pitkät saumat, sen jälkeen pohjasauma ja sitten vetoketju.

Tässä näkyy vielä vetoketjun kohta. Se on siis ylä (tai ala-)reunassa. Käänsin ensin yläreunasta taitteen ja ompelin sen ja sen jälkeen vasta vetoketjun. Pitkään mietin, että millaisen sulkusysteemin teen ja tohon sitten päädyin.

Niin, vetoketju on tosta vanhasta tyynystä. Tai OIKEESTI ja alunperin se on mun ekasta ite tekemästäni toppatakista. Tein sen takin sillon jotain 15-kesäsenä (tai jotain sinnepäin) eli aika kauan sitten. Takista tein "muutama" vuosi sitten meijän muksuille (en nyt muista kummalle) toppatakin ja vetoketju tosiaan tohon tyynyyn. Ja nyt taas uuteen tyynyyn  Ja jos oikeen tarkkoja ollaan niin tyynyn sisätyynykin on vanha. En nyt ihan varma oo että onko se mun noita 15-kesäsenä tekemien tyynyjen täytteenä ollut. Katon josko mulla ois noista tyynyistä kuva niin esittelen niitä täällä (siis jos kuvat löytyy).